آخرین اخبار
کد مطلب: 79995
تشيکل انديشکده نظام اداري براي تحقق مديريت جهادي در کشور
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1818

 

  به گزارش سلام لردگان، مجيد جليل با اشاره به ارتباط مديريت جهادي و نظام اداري کارآمد اظهار کرد: نظام اداري کارآمد نظامي است که ساختارهاي سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جامعه را سازمان داده و زمينه را براي تحقق اهداف استراتژي و اقدامات راهبردي آن جامعه فراهم کند.

وي افزود: ارکان ساختاري يک نظام اجتماعي و سياسي بر نظام اداري آن نظام بنا مي‌شود، از اين‌رو تحقق حاکميت سياسي يک نظام به وجود تشکيلات اداري منظم و هدفمند ارتباط پيدا مي‌کند در نتيجه جايگاه نظام اداري هر حکومت يک جايگاه راهبردي است.

جليل با بيان اينکه کشور نياز به نظام اداري منظم و هدفمند دارد، گفت: اين نياز براي ايران اسلامي با حاکميت فراگير و پشتوانه مردمي و داشتن توان و ظرفيت بالاي نيروي انساني متعهد و متخصص و منابع و ذخاير عظيم طبيعي و انرژي يک ضرورت اساسي است.

نماينده مردم لردگان در مجلس شوراي اسلامي تصريح کرد: در حالي که قانون اساسي جمهوري اسلامي توجه خاصي به اين ظرفيت‌ها داشته و قانونمند شده است، تحقق چنين مواهبي هنوز از آرزوهاي نظام، دولتمردان و مردم کشور است.

جليل با بيان اينکه عصر جمهوري اسلامي و ساختار اداري مورد نياز اين عصر با ساختار اداري پيشين تناسب ندارد، اظهار کرد: اين عدم تناسب به اين دليل است که اولويت‌هاي اين نظام سياسي بسيار متفاوت است و نگرش کلان حاکم بر قانون اساسي حساسيت ويژه‌اي به محوريت نظام اداري و نقش آن در توسعه و پيشرفت کشور دارد و تحرک و پويايي نظام اداري کشور اهداف انقلاب و منويات بنيانگذاران نظام را به ارمغان مي‌آورد.

وي، تشکيل انديشکده نظام اداري و مديريت اسلامي را از مهمترين راهکارهاي تحقق مديريت جهادي در کشور دانست و گفت: اين انديشکده، بهره‎گيري از صاحب‌نظران و نخبگان نظام اداري کشور و تدوين نقشه راه براي دستيابي به نظام اداري اسلامي و کارآمد چابک و بهره‌ور و جامع که بتواند از تجارت روز بين‌المللي استفاده کند را تسهيل مي‎کند.

جليل افزود: تشکيل بانک اطلاعاتي در رابطه با شناسايي، سازماندهي و بهره‌مندي و بهره‌گيري از مديران مجرب، متعهد و کارآمد نظام که در حوزه‌هاي اقتصادي، سياسي، فرهنگي و اجتماعي داراي روحيه جهادي باشند و تشکيل رشته مديريت جهادي در سطح تحصيلات تکميلي که در کوتاه مدت و بلندمدت به تربيت مديران جهادي و کاربردي بپردازد از ديگر اين راهکارها است.

نماينده مردم لردگان در مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان کرد: به ‌کارگيري مديران و مجرياني در سطوح مختلف مديريتي که روحيه جهادي داشته و براي پيشبرد اهداف نظام دغدغه داشته و تفکر آن‌ها بر بومي و محروميت‌زدايي استوار باشد نيز نقش به سزايي در اين راستا دارد.

انتهاي پيام

منبع: فارس

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس